Primoža Jelševarja zadnje dni novinarji sprašujejo o razvpitih Boxerjih

Kdo je Primož Jelševar? Na njegovem Twitter profilu lahko preberemo opis: “Oče in mož, direktor Inštituta dr. Antona Korošca, podjetnik in glasbenik.”

Na njegovem FB profilu pa je javno dostopen odgovor na vprašanje, ki mu ga v zadnjih dneh zastavljajo novinarji in katerega povzemamo.

Iz odgovora lahko razberemo, da prav za ta osemkolesnik že vrsto let nekatere dele proizvajajo prav v Zagorju ob Savi, od koder Jelševar prihaja in prav zato dobiva vprašanja kaj pravzaprav izdelujejo in kaj odstop od pogodbe zdajšnje vlade Republike Slovenije, pomeni za njihovo podjetje.

“V zadnjih dneh sem se večkrat pošteno nasmejal, ko so nam »pomembni vladni« možje hiteli razlagat zakaj se je Slovenija odločila, da prekliče pogodbo za ta vozila. Menda naj bi bili Boxerji v prototipni fazi, slabi in dragi. Za cene nisem strokovnjak, mi proizvajamo dele po tržnih cenah in nam lahko konkurira vsak, ki ima potrebne reference. Iz prve roke pa lahko povem, da se za komponente, ki jih proizvajamo zahteva le najvišja možna kvaliteta in trajalo je precej časa, da smo ta znanja osvojili. Glede prototipov se lahko le čudim, saj smo v zadnjih nekaj letih pri nas izdelali več sto kompletov sestavnih delov, ki so bili namenjeni v države, po katerih se Slovenija navadno zgleduje – Nemčijo, Nizozemsko, Anglijo, itd.” je Jelševar zapisal v javni objavi na FB.

Zakaj jih je bilo toliko? Osemkolesnik Boxer ni le bojno vozilo, kot je moč sklepati iz domačih medijev. Je modularen koncept, ki se uporablja v različnih konfiguracijah, lahko se ga uporablja tudi kot delovni stroj, žerjav, štabno ali reševalno vozilo. V njihovem podjetju izdelujejo dele za prvi del vozila in ta del je univerzalen. Medtem, ko imajo zadnji in zgornji moduli možnost menjave glede na trenutne potrebe uporabnika. V videu na povezavi s klikom TUKAJ si lahko ogledate prikaz kako hitro se vozilo prilagodi. V tem videu so vidni tudi deli, ki jih proizvajajo v podjetju iz Zagorja ob Savi.

“Imam občutek, da bodo ta dejstva kakšnega glasnega politika postavila v nelagoden položaj, zato vnaprej še pojasnila: naše podjetje ni odvisno od tega posla in programa, nikoli tudi nismo delali izdelkov te panoge za domači trg. Delujemo mednarodno in smo eno izmed nekaj deset podjetij na svetu, ki ima znanje, izkušnje in izpolnjuje zahteve, da lahko konkurenčno ponujamo svoje storitve na tem trgu. Nihče nas ni nič vprašal, ko se je Slovenija odločala za nakup in nihče sedaj, ko smo odstopili od pogodbe,” pojasnjuje Jelševar.

In pravi, da je prav tako! Po njegovem mnenju je podjetje lahko dolgoročno uspešno le, če se zanaša na svoje delo ter znanje in ne zaradi nekih navez z državo. Pravi, da je podjetje, ki računa le na javne posle na papirju sicer lahko uspešno, vendar je v osnovi hlapčevsko. Zanje je edino pomembno, da država navzven deluje stabilno. Le tako jim lahko kupci zaupajo, da bodo svoje obveznosti izpolnili brez izgovorov na neko višjo silo. “Drugi zaporedni odstop od tega projekta tega zaupanja vsekakor ne vliva. Kdor vsaj malo razume, kaj nemško tržišče pomeni za slovensko gospodarstvo pač česa takšnega ne naredi, še posebej, če ob tem govori o reševanju slovenske in celo nemške recesije,” dodaja.

“Me pa osebno žalosti, da bomo državljani zaradi političnih preigravanj ponovno plačali visoke penale, naši vojaki pa bodo uporabljali neko tujo tehnologijo. Za to obstaja velika verjetnost, saj po mojem vedenju v Sloveniji ni proizvodnje za neko primerljivo vozilo. Ko se bo to zgodilo enkrat v daljni prihodnosti, bomo tako polnili proračun neke druge države in plačevali njihove delavce. Naučimo se raje kaj pametnega od naših sosedov in kupujemo izdelke, kjer je naš vsaj del dodane vrednosti. Ne glede ali so to vozila, hrana ali domače storitve. Vsi bomo imeli nekaj od tega: podjetja, naši delavci, njihove družine, zaradi davkov, ki jih plačujemo pa tudi vsi državljani. Začeti moramo le verjeti, da je tudi slovensko lahko dobro in cenjeno. Ostali to že vedo,” zaključuje svojo objavo na FB Primož Jelševar.

Vir: osebni Facebook profil Primoža Jelševarja

DELITE
Ne spreglejte
Naloži več