Med slovenskimi kristjani je veliko bojev, zato Cerkev umira. To pravi nuncij.

V Cerkvi, tudi v Cerkvi na Slovenskem, je veliko bojev in delitev. Zaradi teh razprtij Cerkev umira.

Nuncij, vatikanski veleposlanik v Sloveniji, je na umestitvi novega novomeškega škofa povedal nekaj izjemno ostrih misli. V prevodu Roma Globokarja je na straneh novomeške škofije nagovor objavljen v celoti. Stavki so tako močni, da jih moraš večkrat prebrati.

Msgr. Jean-Marie Speich je tole dejal:

“Med kristjani je razširjena neverjetna sposobnost, da se sovražimo med seboj. V Cerkvi, tudi v Cerkvi na Slovenskem, je veliko bojev in delitev. Zaradi teh razprtij Cerkev umira. Raznolikost mnenj znotraj Cerkve je dobra in zdrava, vendar se ne sme sprevreči v nasprotujoče si tabore.

Kjer ni edinosti, dragi bratje in sestre, tam ni Gospodovega Duha. Gospod si vedno prizadeva za edinost, kar pa ne pomeni enoličnost. Ne. Vsak ima svoje lastnosti, svojo karizmo, svojo osebnost, vendar vedno v edinosti, z Duhom edinosti. Ne smemo biti sektaški, eni proti drugim, ne smemo biti “strankarski”. Ne: eno”) .

To nasprotovanje povzroča duhovno sušo – Slovenija pa duhovnost potrebuje. Razdeljenost v Cerkvi povzroča tudi sušo na področju dejavne ljubezni do bližnjega, ki zaradi razprtij najbolj nastrada. Drama Cerkve našega časa je v tem, da se preveč ukvarjamo sami s seboj, s svojimi igrami moči. Tako nismo sposobni, da bi v polnosti živeli svojo vero v razmerah, v kakršnih se je sedaj znašel svet in Cerkev.

Zdi se, da se v teh okoliščinah udobno počutijo samo tisti katoličani, ki se imajo za dokaj tradicionalno manjšino. Slovenski škofje, duhovniki in laiki pa morajo najti svoje mesto v pluralni družbi, v kateri vera ni več edina oporna točka, tudi implicitno ne.

Vemo, da se krščanstvo na Slovenskem še vedno predstavlja, čeravno na precej neizrazit in nejasen način, kot dejavnik družbene povezanosti, družbene identitete in narodovega spomina. Odprto ostaja vprašanje, ali naj bo danes Cerkev muzej in škofje čuvaji tega muzeja ali pa naj bo »zakrament« in »Božje ljudstvo« z vsemi člani na skupni poti. Skupnost, v kateri so posamezniki kot mladike iste trte, ki med seboj povezani v dialogu iščejo poklicanost in poslanstvo vsakega posameznika in vseh skupaj.”

Nekateri me štejejo med velike kritike napak slovenske Cerkve. A kaj bodo potem porekli ob nunciju, zunanjemu opazovalcu, ki ima bistveno več informacij o slovenskih škofih in škofijaj kot moja malenkost?

DELITE
Ne spreglejte
Naloži več