Pristanišči Trst in Koper – kaj se obeta v prihodnosti

Uredništvo revije Mladika iz Trsta, Osrednja knjižnica Srečka Vilharja iz Kopra, Kulturni klub Istra, Zavod za kulturo in izobraževanje Vita, časnik Primorski odmevi in spletni portal Obalainfo.si so prirpavili zanimiv večer, posvečen dogajanju v tržaškem pristanišču in njegovemu vplivu na koprsko Luko in okolico. O tem govori nova številka revije Mladika. Na večeru bodo spregovorili časnikar Andrej Černic, publicist Milan Gregorič in predstavniki uredništva Mladike.

Tržaško pristanišče je sredi prelomnih zgodovinskih dogodkov. Po desetletjih jalovih dogovarjanj je bil namreč končno sprejet zakon o vzpostavitvi obsežne prostocarinske cone (180 ha) na področju Boljunca, ki bo v naslednjih desetletjih privabila množico ladjarjev in poslovnih operaterjev, s poudarkom na visoko tehnoloških proizvodih in storitvah z veliko dodano vrednostjo. S podpisom nedavnega memoranduma med predstavnikom kitajskega podjetja China Communication Construction Company (CCCC) in predsednikom Sistemske pristaniške oblasti Vzhodnega Jadrana Zenom D’Agostinom je bil Trst vključen na kitajsko »svilno pot« kot glavno referenčno pristanišče Severnega Jadrana za prodor v Srednjo Evropo. Dogovorjen je še vstop tržaškega pristanišča v veliko nastajajočo logistično platformo v Košicah na Slovaškem (100 ha). V izgradnji je poleg tega nova logistična platforma pod Škednjem (26 ha) z lastnim novim VIII. pomolom. V dogovoru z RFI (Rete Ferroviaria Italiana) in RCA (Rail Cargo Austria) gredo h koncu dela za usposobitev prek 500-kilometrskega železniškega koridorja z dvotirno železnico visoke hitrosti (do 150 km/h), ki bo povezala Trst z industrijskimi središči bogatega blagovnega bazena Srednje in Vzhodne Evrope (Gradec, Dunaj, Budimpešta, Bratislava, Praga idr.), ki so doslej gravitirala v veliki meri na Koper. V teku so velika vlaganja v posodobitev železniške infrastrukture v samem pristanišču in na zalednih terminalih (Opčine, Červinjan idr.), vključno s prostocarinsko cono, v kar se vključuje tudi Kitajska, ki je hkrati kandidat za koncesijo na novi logistični platformi pod Škednjem. Vrednost vseh investicij naj bi znašala okrog 1,3 milijarde evrov. Vse to bo povsem spremenilo podobo tržaškega pristanišča in samega Trsta ter močno zaznamovalo tudi naravno zaledje Trsta, vključno z Luko Koper in Slovensko Istro.

Zanimiva prireditev bo v koprski knjižnici na trgu Brolo 1 v petek, 31. maja 2019 ob 19. uri. Vstop je prost.

Medijska skupina Primorski odmevi, v okviru katere delujeta portal in časnik Vipavska, je medijski pokrovitelj dogodka.

DELITE
Ne spreglejte
Naloži več